Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Over autisme is lange tijd heel ingewikkeld gedaan. Dat is begrijpelijk, want de wereld van mensen kinderen met autisme lijkt er heel anders uit te zien. Leraar, zorgcoördinator, schoolleider,&zullen vele kenmerken van leerlingen beter kunnen plaatsen naarmate zij meer afweten van autisme. In feite worden de begeleiding en het onderwijs van de leerlingen bepaald door de leerlingen die een kenmerk hebben uit het brede spectrum van autisme. Zo zal de leraar die begrijpt waarom een leerling een bepaald verdrag vertoont, minder geneigd zijn om het de leerling kwalijk te nemen en er zich minder aan storen of boos op hem worden.Het boek geeft praktische, theoretische en ook ethische informatie omtrent de omgang met leerlingen met autisme in het voortgezet onderwijs. Vele leerlingen met autisme hebben het erg moeilijk zolang hun opvoeders en opleiders onvoldoende weten wat autisme inhoudt.
Autisme --- Onderwijs --- Autisme ; kinderen. --- Kinderen. --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Uitleg en adviezen voor de omgang met mensen van alle leeftijden met een autismespectrumstoornis.
Orthopedagogics --- autisme --- communicatie --- orthopedagogiek --- Autisme --- Kinderen --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Een praktische gids bij de omgang en opvoeding van kinderen met autisme. De auteur is er goed in geslaagd om op begrijpelijke wijze aan de hand van de wijze waarop autistische kinderen waarnemen, denken en informatie verwerken, aan te geven waar hun handicaps liggen en hoe je er mee om kunt gaan. Het boek geeft overzichtelijk en consequent aan hoe je moet opvoeden: kinderen met autisme hebben een andere wijze van opvoeden nodig. In dit boek krijgen de kinderen met het syndroom van Asperger en met PDD-NOS speciaal de aandacht. Ieder kind met autisme is uniek. De boektitel houdt verband met de hulpvraag die alle kinderen met autisme hebben: geef me duidelijk en in een vaste volgorde aan wat ik moet doen, waar en hoe wanneer en met wie. Een autistisch kind heeft een gefragmenteerde waarneming en dus moet de informatie in elkaar gepuzzeld worden. Zo'n kind denkt anders en het is van levensbelang dat de opvoeder ontdekt hoe de denkweg van het kind gaat. Hoe maakt een kind een plan en hoe organiseert het zijn handelen? Hoe leer je een autist om het innerlijk van een ander te begrijpen en er dan ook rekening mee te houden? Een overzichtelijk, helder en praktijkgericht boek. Op de toegevoegde cd-rom staan onder meer videofragmenten. © NBD Biblion
Orthopedagogics --- autisme --- kinderen met een beperking --- orthopedagogiek --- Social policy and particular groups --- kinderen --- 462.4 --- autistische kinderen --- Contains audio-visual material --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Autisme --- Autism in children. --- Autism in children --- Kinderen.
Choose an application
Meer dan 550.000 Nederlanders hebben autisme. Zij worstelen iedere dag met het uitvoeren van kleine dagelijkse bezigheden zoals tandenpoetsen, rommel opruimen of een gezellig gesprek voeren. Het lijkt wel alsof steeds meer mensen autisme hebben. Toch weten veel mensen niet precies wat autisme is en hoe je er mee omgaat. Dat leidt vaak tot ongemakkelijke momenten, woede-uitbarstingen of zelfs tot stukgelopen relaties. Juist dat is waar autisme-expert Colette de Bruin met haar nieuwe boek 'Dit is autisme!', verandering in brengt.In dit langverwachte vervolg op de bestseller 'Geef me de 5' brengt zij de complexiteit van autisme terug naar de eenvoud. Ze neemt je mee op een reis door het brein van iemand met autisme. In samenwerking met neurobioloog dr. Fabienne Naber wordt wetenschappelijk onderbouwd dat de oorzaak van autisme niet aan het gedrag, maar aan de informatieverwerking in de hersenen ligt. Doordat de Bruin dit, zoals je van haar gewend bent, direct koppelt aan de praktijk begrijp je iemand autisme beter en kun je problemen makkelijk voorkomen of beter oplossen.
Autisme --- autisme --- Orthopedagogiek --- gedragsstoornissen --- Orthopedagogics --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Huiswerk plannen, maken en leren, hoe doe je dat? Veel leerlingen vinden dat lastig. Met de strategiekaarten uit dit boek wordt dat een stuk makkelijker!Dit boek bevat 26 strategiekaarten- Met een duidelijk stappenplan- Met veelvoorkomende opdrachten en leerstof- Met gratis, op maat te maken downloads- Zelfstandig of met hulp in te zetten- Voor thuis of bij de huiswerkbegeleidingDe gratis downloads zijn, zodra het boek verkrijgbaar is, beschikbaar via www.geefmede5.nl/strategiekaartenhttps://high5.vrijeboeken.com/book/9789492985071-strategiekaarten-huiswerk.html
Huiswerk --- Huiswerkbegeleiding --- onderwijs
Choose an application
Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Dit boek is geschreven naar ouders en opvoeders toe. Een kind met autisme opvoeden en begeleiden, hoe doe je dat?
autisme --- opvoeding --- kinderen --- PXL-Social Work 2020 --- graduaat orthopedagogie --- autismespectrumstoornissen --- autistische kinderen --- Orthopedagogics --- Psychiatry --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Educational sciences
Choose an application
Evelien, een vrouw met autisme, schrijft over haarleven binnen de muren van de zorg.Zij heeft de ziekte van onduidelijkheid, ook wel autisme genoemd, en woont in een zorginstelling. Als gevolg van haar autisme neemt ze de wereld waar als een verzameling losse puzzelstukjes. Dit verwart haar zo dat ze regelmatig in paniek raakt. Het is daarom voor haar noodzakelijk honderd procent duidelijkheid van haar omgeving te vragen. De enige taal die ze daarvoor tot haar beschikking heeft is agressie. Een agressie die Evelien niet wil, maar die haar telkens overvalt. Dit boek is een indringend verslag van haar strijd tegen bubbels en moetens, tegen paniek en dwang. Aan de hand van talrijke anekdotes beschrijft Evelien hoe ze haar leven ervaart en wat ze van haar begeleiders verwacht. Het sleutelwoord daarbij is duidelijkheid. Bied mij duidelijkheid, dan voel ik mij veilig en heb ik mijn agressie niet meer nodig, zo kan haar oproep worden samengevat. Wie Eveliens verslag leest voelt zich meegenomen in een wereld die chaotisch en vreemd, maar tegelijk vaak verrassend herkenbaar is.Colette de Bruin is auteur van "Geef me de 5", een boek waarin ze aangeeft hoe je mensen met autisme duidelijkheid kunt bieden. Helpen met puzzelen staat daarbij centraal. "Geef me de 5" speelt in het leven van Evelien een belangrijke rol. Veelvuldig verwijst ze naar het boek van Colette. Haar vraag om duidelijkheid verwoordt zij telkens als een vraag naar "Geef me de 5". Colette treedt in dit boek op als tolk tussen Evelien en de lezer. In korte fragmenten geeft zij aan hoe de hulpvraag van Evelien in de praktijk kan worden uitgelegd en hoe begeleiders hier mee om kunnen gaan. Daarmee maakt ze de 'gebruiksaanwijzing' van Evelien begrijpelijk en praktisch uitvoerbaar
Choose an application
Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|